Gå direkt till innehåll
Semper välling från 50-talet

Bild -

Semper välling från 50-talet

Semper lanserade begreppet välling 1942 i Sverige. Sedan dess har recept och design på paketen ändrats i takt med ny forskning och olika preferenser hos föräldrar. I februari lanserar Semper ett nytt välling- och grötsortiment med nya recept och helt ny design över hela Norden.
Semper
Licens:
Creative Commons erkännande
Med en Creative Commons-licens, behåller du din upphovsrätt men tillåter andra människor att kopiera och distribuera ditt verk under förutsättning att de erkänner dig som upphovsman. Du tillåter andra att kopiera, distribuera, visa och framföra verket, samt att skapa bearbetningar av det.
Av:
Semper
Filformat:
.jpg
Storlek:
2945 x 2763, 4 MB
Ladda ner

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Anne Lindfeldt

Anne Lindfeldt

Presskontakt Head of Corporate Communication Nordics at Semper AB Nordisk Kommunikations Chef Semper AB +46 70-2761035

Relaterat innehåll

Semper lanserar helt nytt gröt- och vällingsortiment

Semper lanserar helt nytt gröt- och vällingsortiment

Semper tar ytterligare ett steg i produktutvecklingen och förbättrar nu hela gröt- och vällingsortimentet med ännu godare och nyttigare produkter. Grädde ersätter palmolja i recepten, och tillsammans med rapsolja och solrosolja är detta den nya fettingrediensen i alla produkterna. Samtidigt får alla gröt- och vällingpaket en helt ny design

Godare matvanor

Om Semper AB:
Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i norden, med flera starka varumärken inom barnmat och hälsosamma snacks. Företaget har ca 100 medarbetare i norden och huvudkontoret ligger i Stockholm. Semper AB ingår i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group. Läs mer på www.semper.se

Om Hero Group:
Sedan 2006 ingår Semper AB i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat, sylt & marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”. Läs mer på www.hero-group.ch

Semper AB

Löfströms allé 5
172 22 Sundbyberg