Gå direkt till innehåll

Dokument -

Organix lanserar ny barnmatsförpackning av växtbaserat material.

I början av 2020 kommer Organix gå över till ett nytt växtbaserat förpackningsmaterial på hela sortimentet av klämpåsar, som ett av de första barnmatsföretagen i Europa. Genom att byta ut den aktuella förpackningen mot den nya, kommer Co2-avtrycket att reduceras med 59% och leda till en minskning med 54 ton petroleumbaserad plast per år.
go to media item
Licens:
All rights reserved
Innehållet får bara användas av Mynewsdesk. Det är alltså inte tillåtet för någon annan att ladda ner, kopiera, sprida eller på annat sätt använda Innehållet (annat än för privat bruk i den mån det följer av lag).
Filformat:
.docx

Kontakter

Anne Lindfeldt

Anne Lindfeldt

Presskontakt Head of Corporate Communication Nordics at Semper AB Nordisk Kommunikations Chef Semper AB +46 70-2761035

Relaterat innehåll

Organix lanserar ny barnmatsförpackning av växtbaserat material.

Organix lanserar ny barnmatsförpackning av växtbaserat material.

I början av 2020 kommer Organix gå över till ett nytt växtbaserat förpackningsmaterial på hela sortimentet av klämpåsar, som ett av de första barnmatsföretagen i Europa. Genom att byta ut den aktuella förpackningen mot den nya, kommer Co2-avtrycket att reduceras med 59% och leda till en minskning med 54 ton petroleumbaserad plast per år.

Godare matvanor

Om Semper AB:
Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i norden, med flera starka varumärken inom barnmat och hälsosamma snacks. Företaget har ca 100 medarbetare i norden och huvudkontoret ligger i Stockholm. Semper AB ingår i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group. Läs mer på www.semper.se

Om Hero Group:
Sedan 2006 ingår Semper AB i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat, sylt & marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”. Läs mer på www.hero-group.ch

Semper AB

Löfströms allé 5
172 22 Sundbyberg