Gå direkt till innehåll
Ekologisk barnmat är en stark trend

Dokument -

Ekologisk barnmat är en stark trend

Svenska föräldrar köper i allt större utsträckning ekologiskt när de köper färdiglagad barnmat. Det är en av kategorierna som ökar mest inom ekologisk mat. Nu kommer ytterligare tre goda ekologiska och KRAV- märkta rätter från Semper.
go to media item
Licens:
All rights reserved
Innehållet får bara användas av Mynewsdesk. Det är alltså inte tillåtet för någon annan att ladda ner, kopiera, sprida eller på annat sätt använda Innehållet (annat än för privat bruk i den mån det följer av lag).
Filformat:
.pdf

Kontakter

Anne Lindfeldt

Anne Lindfeldt

Presskontakt Head of Corporate Communication Nordics at Semper AB Nordisk Kommunikations Chef Semper AB +46 70-2761035

Relaterat innehåll

Ekologisk barnmat är en stark trend

Ekologisk barnmat är en stark trend

Svenska föräldrar köper i allt större utsträckning ekologiskt när de köper färdiglagad barnmat. Det är en av kategorierna som ökar mest inom ekologisk mat. Nu kommer ytterligare tre goda ekologiska och KRAV- märkta rätter från Semper.

Godare matvanor

Om Semper AB:
Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i norden, med flera starka varumärken inom barnmat och hälsosamma snacks. Företaget har ca 100 medarbetare i norden och huvudkontoret ligger i Stockholm. Semper AB ingår i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group. Läs mer på www.semper.se

Om Hero Group:
Sedan 2006 ingår Semper AB i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat, sylt & marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”. Läs mer på www.hero-group.ch

Semper AB

Löfströms allé 5
172 22 Sundbyberg